Laboratorium Szkoły Przyszłości na K@SSK 2016

Laboratorium Szkoły Przyszłości na K@SSK 2016

O przyszłości informatyki w polskiej szkole, o efektywnym i mądrym wspomaganiu nauczycieli oraz o modernizacji systemu kształcenia nauczycieli informatyki – to tylko część zagadnień poruszanych podczas XII Konferencji K@SSK (1-3.04.2016 r.). Podczas wydarzenia zaprezentowana zostanie przestrzeń edukacyjna zespołu Laboratorium Szkoły Przyszłości.

​Po niezwykle udanych Targach Edukacyjnych 2016 (o których pisaliśmy TUTAJ), Laboratorium Szkoły Przyszłości zaprezentowane zostanie na XII edycji Konferencji Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych K@SSK 2016.

Tradycyjnie jak co roku, K@SSK organizowana jest przez Gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu. Gimnazjum, które otrzymało m. in. tytuł Innowacyjnej Szkoły oraz status Szkoły Mentorskiej. Od września 2011 placówka znajduje się w gronie 30 najbardziej innowacyjnych szkół na świecie.

W czasie trzydniowej Konferencji odbędą się wykłady, spotkaniach warsztatowo-seminaryjne, ćwiczenia i panele, przygotowane przez firmy komputerowe, fundacje, instytucje, organizacje pozarządowe, a także nauczycieli liderów i koordynatorów edukacji informatycznej.

Pierwszego dnia wydarzenia – w piątek 1 kwietnia – podczas sesji plenarnej, odbywającej się w Nowotomyskim Ośrodku Kultury, dr Krzysztof Kurowski wystąpi z prezentacją „Epodręczniki i ezasoby dziś, ale co jutro?” (godz. 11:30-11.50).

Na weekend wydarzenia przeniosą się do budynku Gimnazjum. W sobotę, 2 kwietnia, podczas sesji warsztatowej zaprezentowana zostanie przestrzeń edukacyjna przygotowane przez zespół Laboratorium Szkoły Przyszłości z PCSS.

Laboratorium Szkoły Przyszłości to nowatorska przestrzeń edukacyjna pozwalająca na udział w wymagających eksperymentowania, poszukiwania i odkrywania interdyscyplinarnych przygodach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii takich jak:
• zaawansowane systemy projekcji,
• Internet Rzeczy,
• rzeczywistość rozszerzona,
• gry edukacyjne
• programowalne roboty.

W Nowym Tomyślu zaprezentowane zostaną:

Oculus rift; czyli okulary wirtualnej rzeczywistości zapewniające niesamowite doświadczenia wizualne wyświetlanego świata. W urządzeniu, które użytkownik zakłada na głowę znajdują się w największym skrócie wyświetlacze (po jednym dla każdego oka), soczewki i układ pozwalający na śledzenie i rejestrowanie położenia głowy użytkownika. To dzięki nim generowany obraz jest nie tylko wyświetlony użytkownikowi, ale zanurza go całkowicie w wygenerowany stereoskopowy obraz. Użytkownik jest nim otoczony;

Lekcja kodowania i robotyka w pudełku, czyli nauka algorytmiki z wykorzystaniem programowalnych „zabawek” i robotów;

Edusandbox to środowisko edukacyjne pełne zadań i zabaw edukacyjnych z tzw. „interaktywnym piaskiem”. Uczniowie współpracują ze sobą w rozwiązywaniu interaktywnych zadań z zakresu: topografii terenu, dowiadują się jak działa mapa hipsometryczna, mapa ciśnienia atmosferycznego, jak czytać legendę mapy, w jaki sposób formowały się lodowce w terenach górzystych, występowania flory i fauny w różnych piętrach górskich, dynamiki cieczy.