O przyszłości informatyki w polskiej szkole, o efektywnym i mądrym wspomaganiu nauczycieli oraz o modernizacji systemu kształcenia nauczycieli informatyki – to tylko część zagadnień poruszanych podczas XII Konferencji K@SSK (1-3.04.2016 r.). Podczas wydarzenia zaprezentowana zostanie przestrzeń edukacyjna zespołu Laboratorium Szkoły Przyszłości.
Po niezwykle udanych Targach Edukacyjnych 2016 (o których pisaliśmy TUTAJ), Laboratorium Szkoły Przyszłości zaprezentowane zostanie na XII edycji Konferencji Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych K@SSK 2016.
Tradycyjnie jak co roku, K@SSK organizowana jest przez Gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu. Gimnazjum, które otrzymało m. in. tytuł Innowacyjnej Szkoły oraz status Szkoły Mentorskiej. Od września 2011 placówka znajduje się w gronie 30 najbardziej innowacyjnych szkół na świecie.
W czasie trzydniowej Konferencji odbędą się wykłady, spotkaniach warsztatowo-seminaryjne, ćwiczenia i panele, przygotowane przez firmy komputerowe, fundacje, instytucje, organizacje pozarządowe, a także nauczycieli liderów i koordynatorów edukacji informatycznej.
Pierwszego dnia wydarzenia – w piątek 1 kwietnia – podczas sesji plenarnej, odbywającej się w Nowotomyskim Ośrodku Kultury, dr Krzysztof Kurowski wystąpi z prezentacją „Epodręczniki i ezasoby dziś, ale co jutro?” (godz. 11:30-11.50).
Na weekend wydarzenia przeniosą się do budynku Gimnazjum. W sobotę, 2 kwietnia, podczas sesji warsztatowej zaprezentowana zostanie przestrzeń edukacyjna przygotowane przez zespół Laboratorium Szkoły Przyszłości z PCSS.
Laboratorium Szkoły Przyszłości to nowatorska przestrzeń edukacyjna pozwalająca na udział w wymagających eksperymentowania, poszukiwania i odkrywania interdyscyplinarnych przygodach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii takich jak:
• zaawansowane systemy projekcji,
• Internet Rzeczy,
• rzeczywistość rozszerzona,
• gry edukacyjne
• programowalne roboty.
W Nowym Tomyślu zaprezentowane zostaną:
Oculus rift; czyli okulary wirtualnej rzeczywistości zapewniające niesamowite doświadczenia wizualne wyświetlanego świata. W urządzeniu, które użytkownik zakłada na głowę znajdują się w największym skrócie wyświetlacze (po jednym dla każdego oka), soczewki i układ pozwalający na śledzenie i rejestrowanie położenia głowy użytkownika. To dzięki nim generowany obraz jest nie tylko wyświetlony użytkownikowi, ale zanurza go całkowicie w wygenerowany stereoskopowy obraz. Użytkownik jest nim otoczony;
Lekcja kodowania i robotyka w pudełku, czyli nauka algorytmiki z wykorzystaniem programowalnych „zabawek” i robotów;
Edusandbox to środowisko edukacyjne pełne zadań i zabaw edukacyjnych z tzw. „interaktywnym piaskiem”. Uczniowie współpracują ze sobą w rozwiązywaniu interaktywnych zadań z zakresu: topografii terenu, dowiadują się jak działa mapa hipsometryczna, mapa ciśnienia atmosferycznego, jak czytać legendę mapy, w jaki sposób formowały się lodowce w terenach górzystych, występowania flory i fauny w różnych piętrach górskich, dynamiki cieczy.