
W ramach Zadania nr 1 są realizowane cztery główne działania projektowe:
Mapowanie potencjału organizacji badawczych:
- mapowanie potencjału badawczego do prowadzenia wspólnych projektów badawczych w konsorcjach przemysłowo-naukowych, oraz realizacji ekspertyz, zleceń B+R z przemysłu,
- mapowanie i wstępna selekcja istniejących wyników badań (technologii, wynalazków, itd.) pod kątem procesu komercjalizacji pośredniej i bezpośredniej, w tym badanie statusu własności intelektualnej,
- udostępnianie informacji o potrzebach rynku zespołom naukowym na etapie planowania prac B+R.
Marketing oferty technologicznej i badawczej:
- przygotowywanie ofert technologicznych oraz badawczych,
- tworzenie lub prowadzenie/rozwój otwartych baz danych zawierających w szczególności oferty technologiczne i badawcze,
- udział w wydarzeniach/imprezach oraz organizacja wydarzeń/imprez w celu promocji oferty jednostek naukowych dla gospodarki oraz wzmacniania ich współpracy w transferze technologii,
- prowadzenie negocjacji z potencjalnymi nabywcami oraz zawieranie umów badawczych.
Prowadzenie badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych w odniesieniu do wyników badań o zidentyfikowanym potencjale
- prace w zakresie podnoszenia gotowości technologicznej: stworzenie lub udoskonalenie (w tym design) prototypu, testy laboratoryjne, badania na zgodność z normą (certyfikacja), demonstracja w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, dostosowanie wynalazku do potrzeb zainteresowanego nabywcy, rynku,
- prace w zakresie podnoszenia gotowości ekonomicznej: przygotowywanie projektów komercjalizacji wyselekcjonowanych wyników badań, zawierających – w zależności od potrzeb – takie elementy, jak np.: analiza potencjału rynkowego, analiza zastosowań technologii, analiza innowacyjności i korzyści ze stosowania technologii, analiza poziomu gotowości wdrożeniowej zgodna z BRL oraz TRL, analiza barier wejścia na rynek i rozwiązań konkurencyjnych, status własności intelektualnej, identyfikacja docelowych branż i potencjalnych nabywców technologii, wycena.
Zwiększanie dostępu do wiedzy i rozwój narzędzi dla zespołów zaangażowanych w transfer technologii:
- pozyskiwanie dostępu do wiedzy w zakresie komercjalizacji, rynków i współpracy z gospodarką, np. raporty, sprawozdania, opracowania, dostęp do baz danych,
- wdrażanie systemów do zarządzania własnością intelektualną, komercjalizacją i współpracą z gospodarką w jednostce naukowej.
Projekt przyczyni się m.in. do zwiększenia liczby realizowanych projektów B+R, komercjalizacji wyników prac B+R, złożonych wniosków patentowych i liczby różnych form współpracy pomiędzy środowiskiem naukowym i otoczeniem gospodarczym.
Oprócz zadania nr 1 „Inkubator Rozwoju”, projekt Science4Business zakłada również realizację Zadania 2 „Kadry transferu technologii” (cykl szkoleń dla pracowników organizacji badawczych) oraz Zadania 3 „Portal innowacji” (portal z ofertą technologii, usług i infrastruktury oraz kontakt z brokerami innowacji).
Partner wiodący:
Partner/Partnerzy:
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (lider konsorcjum),
- Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu,
- Instytut Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk – Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe (konsorcjanci).
#FunduszeUE #Dotacja #Porozumienie #Science4Business #FENG
