VOXBOX: platforma opracowana dla marki meblowej

VOXBOX: platforma opracowana dla marki meblowej

W oparciu o platformę opracowaną w PCSS dla marki meblowej VOX powstała aplikacja, integrująca w jednym miejscu liczne narzędzia do nowoczesnej zdalnej obsługi klienta. W dobie epidemii koronawirusa i ograniczeniach z nią związanych, aplikacja cieszy się dużym zainteresowaniem.

Polski producent wyposażenia wnętrz uruchomił Wirtualny Salon, dzięki któremu bez wychodzenia z domu można bezpiecznie „przespacerować się” po sklepie, uzyskać poradę specjalisty, dokonać niezbędnych pomiarów i kupić wszystko to, co potrzebne jest do domu, mieszkania czy biura. Aplikacja została zaprezentowana w marcu ubiegłego roku na międzynarodowych targach Meble Polska.

Specjalnie dla VOXBOX w PCSS opracowano metodologię odzwierciedlania rzeczywistych mebli w świecie wirtualnym. Głównym celem było zapewnienie wysokiej jakości wizualizacji oraz jak najlepsze odwzorowanie aranżowanego wnętrza w świecie wirtualnym. W tym celu wykorzystano technikę śledzenia promieni. Wersja VOXBOX używana w salonach pozwala na pokazanie wpływu światła słonecznego na aranżowane wnętrze – w czasie rzeczywistym i z różnych kierunków bez konieczności czekania na wykonanie zdjęcia. Natomiast w wersji przeglądarkowej zastosowano nowoczesną technologię wizualizacji. Pozwala ona uzyskać wysoką jakość obrazu bez konieczność posiadania wydajnego komputera.

PCSS odpowiada również za pozostałe elementy, jak tworzenie fotorealistycznych modeli 3D, moduł VR, pozwalający na wirtualne spacery po zaaranżowanym mieszkaniu, czy za integrację ze złożonym systemem sprzedażowym. Dodatkowym wyzwaniem jest lokalizacja techniczna, językowa i walutowa systemu w kilkudziesięciu innych krajach. Dzięki wymagającemu partnerstwu VOX, gdzie od początku głównym wyzwaniem była fotorealistyczna jakość obrazu, która była kluczowym wyznacznikiem, nie było miejsca na kompromisy. Wspólnie z firmą VOX opracowywane są nowe narzędzia i tworzone koncepcje wykorzystania ich w rozwoju platformy. Aktualnie poza optymalizacją istniejących funkcji, trwają również prace nad ich rozszerzeniem z wykorzystaniem elementów sztucznej inteligencji i rzeczywistości rozszerzonej.

Warto dodać, że obok ekspertyzy zespołów PCSS w zakresie fotorealistycznej wizualizacji, przy budowie platformy VOXBOX użyto technologie backendowe, od wielu lat rozwijane w PCSS i z powodzeniem wykorzystywane w różnych projektach i zleceniach – w szczególności usługę składowania i zarządzania danymi IBIS oraz usługę zarządzania zadaniami i dostępu do systemu kolejkowego QCG. Całość jest wytwarzana i testowana przy użyciu rozwiązania PaaS (Platform as a Service), utrzymywanego w pełni na zasobach własnych PCSS.

Poniżej artykuły prasowe, dotyczące projektu: