ZP: PN 345/12 usługi pocztowe
Rodzaj zamówienia: usługi
Data wprowadzenia: 13 grudnia 2012
Kwota przetargu: poniżej kwoty wymienionej w art. 11 ust. 8

 

Instytut Chemii Bioorganicznej PAN
ul.Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań
NIP: 777-00-02-062
REGON: 000849327
tel: (+48 61) 852-25-09
email: zampub@ibch.poznan.pl
(Osoba kontaktowa: Monika Urbańska)

ogłasza

przetarg nieograniczony

na:

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym przez okres jednego roku - polegające na dostarczaniu, przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przez Wykonawcę przesyłek pocztowych, paczek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Instytutu Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu, w rozumieniu ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tj. Dz. U. z 2008 r., Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.).
Przez Wykonawcę - rozumie się przedsiębiorcę uprawnionego do wykonywania działalności pocztowej tzn. posiadającego zezwolenie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 12.06.2003 r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2008 r, Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.).
Przez przesyłki pocztowe będące przedmiotem zamówienia rozumie się:
1) zwykłe - przesyłki nierejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym
i zagranicznym,
2) zwykłe priorytetowe - przesyłki nierejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym,
3) polecone - przesyłki rejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym
i zagranicznym,
4) polecone priorytetowe - przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym,
5) polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki nie będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym
i zagranicznym,
6) polecone priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym,
- "GABARYT A to:
- przesyłki o wymiarach:
MINIMUM - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm,
MAKSIMUM - żaden z wymiarów nie może przekraczać wysokości 20 mm, długości 325 mm, szerokości 230 mm.
- paczki o wymiarach:
-MINIMUM - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm,
MAKSIMUM - żaden z wymiarów nie może przekroczyć długości 600 mm, szerokości 500 mm., wysokości 3000 mm,
- GABARYT B to:
- przesyłki o wymiarach:
MINIMUM - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość 20 mm lub długość 325 mm, lub szerokość 230 mm,
MAKSIMUM - suma długości, szerokości i wysokości (grubości) 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm.
- paczki o wymiarach:
-MINIMUM - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza długość 600 mm, szerokość 500 mm, wysokość 300 mm,
-MAKSIMUM - suma długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość - 3000 mm, przy czym największy wymiar nie może przekroczyć 1500 mm
Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm.
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 09.01.2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004 r., Nr 5, poz. 34 z późn. zm.).
Do przedmiotu zamówienia należy:
1. Dostarczanie przesyłek do siedziby Zamawiającego:
Zamawiający wymaga aby przesyłki pocztowe były dostarczane przez 5 dni w tygodniu tj. od poniedziałku do piątku w godz. od 8:30 do 14:00 do siedziby Zamawiającego tj. do Sekretariatu Dyrektora ul. Noskowskiego 12/14 pok. 12 i Sekretariatu PCSS ul. Noskowskiego 10 pok. 2.
2. Odbiór przesyłek przeznaczonych do wysyłki z siedziby Zamawiającego:
Zamawiający wymaga aby przesyłki pocztowe przeznaczone do wysyłki były odbierane przez Wykonawcę codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 12:00 do 13:00 z siedziby Zamawiającego tj.
z Sekretariatu Dyrektora ul. Noskowskiego 12/14 pok. 12 i Sekretariatu PCSS ul. Noskowskiego 10 pok. 2.
3. Wysyłka przesyłek:
Zamawiający wymaga aby przesyłki były nadane przez Wykonawcę w dniu ich odbioru od Zamawiającego. Zamawiający wymaga aby przesyłki były dostarczane do każdego miejsca wskazanego w kraju i za granicą. Zamawiający wymaga aby przesyłki listowe krajowe były doręczone w dniu następnym jednak nie później niż
w 4 dniu po nadaniu w przypadku przesyłki listowej najszybszej kategorii, w dniu następnym jednak nie później niż w 6 dniu po nadaniu w przypadku przesyłki nie będącej przesyłką najszybszej kategorii.
Zamawiający wymaga aby Wykonawca doręczał do miejsca wskazanego w siedzibie Zamawiającego pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru przesyłki niezwłocznie po doręczeniu przesyłki (dotyczy ZPO).
W przypadku nieobecności adresata przedstawiciel Wykonawcy zobowiązany jest do pozostawienia zawiadomienia o próbie doręczenia przesyłki (awizo) ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę w terminie 7 dni kolejnych, licząc od dnia następnego po dniu zostawienia zawiadomienia u adresata.
Jeżeli adresat nie zgłosi się po odbiór przesyłki w w/w terminie zobowiązuje się Wykonawcę do sporządzenia powtórnego zawiadomienia o możliwości jej odbioru w terminie kolejnych 7 dni. Po upływie terminu odbioru Wykonawca niezwłocznie zwraca przesyłkę Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nie odebrania przez adresata zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 09.01.2004 r.
w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz.U. Nr 5, poz. 34 z późn. zm.).
Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał placówki zdawczo - odbiorcze w odpowiedniej liczbie. Liczba tych placówek i ich rozmieszczenie powinny spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 09.01. 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz.U. Nr 5, poz. 34 z późn. zm.). Placówki te powinny być czynne minimum 5 dni w tygodniu (w godzinach zgodnych z wymaganiami w/w Rozporządzenia).
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Innowacyjna Gospodarka oraz ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego.


Wymagany termin wykonania zamówienia: Od 02.01.2013 do 02.01.2014r.

wersja elektroniczna specyfikacji:

Oferty należy składać do dnia: 27 grudnia 2012 do godz. 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 16 bud.C

zmiany w terminie składania ofert

  • zmiana dotyczy:
    • nowy termin składania ofert: 27 grudnia 2012 10:00 (poprzedni termin: 21 grudnia 2012 10:00)
    • opis zmian: było: 21/12/2012

Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego w dniu: 27 grudnia 2012 o godz. 10:15 w pokoju nr 17 bud. C

zmiany w terminie otwarcia ofert

  • nowy termin otwarcia ofert: 27 grudnia 2012 10:15 (poprzedni termin: 21 grudnia 2012 10:15)

W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający następujące warunki:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Spełniają warunki, dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej tzn. posiadać zezwolenie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 12.06.2003 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz.U. z 2008 r, Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.).
b) posiadania wiedzy i doświadczenia
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej
2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania, na podstawie art. 24 Pzp.

W celu potwierdzenia spełniania warunków, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów:
W celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w punkcie I.5 SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów, tj.:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia, zgodnie z załącznikiem nr 1 do oferty;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, które zawarte jest w załączniku nr 1 do oferty;
c) zaświadczenie o posiadanych uprawnieniach do wykonywania działalności pocztowej tzn. aktualne zezwolenie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na wykonywanie działalności pocztowej
w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 12.06.2003 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz.U. z 2008 r, Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.).
Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby,
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
W przypadku Wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się przepisy § 2 ust. 2 i § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.09.226.1817), Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionego oświadczenia lub dokumentu, potwierdzającego odpowiednio, iż:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 6.2 b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
W przypadku składania jednej oferty przez podmioty występujące wspólnie (spółka cywilna, konsorcjum) oferta musi spełniać następujące wymagania:
a) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców występujących wspólnie, oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP tzn. zobowiązany jest przedstawić oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt. I.6.2,
b) warunki dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a także sytuacji ekonomicznej
i finansowej łącznie muszą spełniać wymagane od Wykonawców warunki,
c) do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający, że za wykonanie umowy wszyscy Wykonawcy będą odpowiadać solidarnie,
d) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika uprawnionego do złożenia oferty albo do złożenia oferty i zawarcia umowy z Zamawiającym (stosowne dokumenty należy załączyć do oferty),
e) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.
W przypadku jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom zobowiązany jest, zgodnie z art. 36 ust. 4 Pzp, do wskazania w ofercie jaką część zamówienia będą oni wykonywać.
W przypadku, gdy dokumenty o których mowa w punkcie I.6 ust. od 1 do 4 SIWZ złożone będą przez osobę, której umocowanie nie wynika z oświadczenia i dokumentów określonych w pkt. I.6.2 lit. b) do oferty należy załączyć pełnomocnictwo, w oryginale lub notarialnie poświadczonym odpisie, osoby podpisującej ofertę.
Dokumenty fakultatywne:
W celu usprawnienia przeprowadzenia postępowania Zamawiający oczekuje fakultatywnie od Wykonawcy dołączenia do oferty następujących dokumentów zaparafowanego projektu umowy, zawartego w III części SIWZ.

Kryteria oceny ofert:
cena waga 100

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje możliwości przeprowadzenia aukcji elektronicznej .

Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp.

Zamawiający nie przewiduje możliwości ustanowienia dynamicznego systemu zakupów .


Ogłoszenie o zamówieniu publicznym zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 13/12/2012 pod numerem 265155 - 2012


Klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o zamówienia publiczne. (pdf)