Warsztaty motion capture w PSNC Future Labs

Warsztaty motion capture w PSNC Future Labs

26 listopada 2022 roku w przestrzeni Art&Science odbyły się warsztaty dotyczące technologii motion capture. Podczas jednodniowego wydarzenia zaprezentowane zostały trzy pokazy. Warsztaty zorganizowane zostały we współpracy Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego ze Stowarzyszeniem Animatsuri oraz VocaLive.

​W warsztacie wzięło udział blisko 20 osób. Wśród uczestników i uczestniczek były osoby na co dzień zajmujące się: animacją 3D, programowaniem, tańcem, praktykami artystycznymi czy naukami komputerowymi.

Podczas trzech sesji wykładowo-warsztatowych przedstawione zostały różne perspektywy oraz praktyki adaptacji systemów śledzenia ruchu:

  • Technologia motion capture – wykład/ workshop poprowadzi: Piotr Gramiak (Animatsuri)
    Historia motion capture wraz z przedstawieniem dostępnych technologii i aktualnych trendów w branży, które z pewnością przydadzą się każdej osobie zainteresowanej produkcją filmów, gier komputerowych czy badaniach kinetyki ruchu.
  • Implementacja motion capture w TouchDesigner – wykład/ workshop poprowadzi: Paweł Sołoducha (Lab Art&Science)
    Przedstawienie systemu motion capture – optitrack, prezentacja kalibracji kamer, budowanie szkieletu człowieka oraz rigid body przy użyciu programu Motive. Ustawianie streamu rigid body do programu TouchDesigner, oraz wykorzystywanie go do budowania interakcji 3D.
  • Motion capture w praktyce artystycznej – wykład poprowadzi: Jan Skorupa (Lab Art&Science), Przemek Degórski
    Wykorzystanie technologii motion capture w praktyce artystycznej na przykładzie interaktywnego spektaklu choreograficzno-muzycznego Musica Posthumana. Opis systemu interakcji opartego o Optitrack oraz dedykowaną aplikację zaprojektowaną w Max/MSP.