Nowa wersja usługi rezerwacji wizyt w urzędzie przez Internet

Nowa wersja usługi rezerwacji wizyt w urzędzie przez Internet

Po weekedzie majowym rozpoczął się drugi etap znoszenia obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa. Pojawiła się m.in. możliwość osobistego załatwiania spraw w Urzędzie Miasta Poznania. W związku z tym ponownie uruchomiony został elektroniczny system rezerwacji wizyt. Nową wersję usługi przygotował PCSS.

Możliwość rezerwacji wizyt online w poznańskim Urzędzie zawieszona była od połowy marca tego roku. Większość spraw musiała być załatwiana zdalnie. Teraz, etapowo, Urząd zaczyna rozszerzać zakres obsługi bezpośredniej.

Pierwszym krokiem jest przywrócenie możliwości rezerwacji wizyty w urzędzie przez internet oraz zwiększenie liczby klientów obsługiwanych w „okienku”. W trosce o bezpieczeństwo wprowadzono limit, dotyczący liczby osób przebywających w poczekalniach. Limity te są uzależnione od powierzchni miejsca wyznaczonego na oczekiwanie obsługi. Przyjęto, że będzie to 1 klient na 15 m².

W ten sposób można dokonać rezerwacji w sprawach prowadzonych przez Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa oraz Wydział Finansowy.

Rejestrując wizytę przez internet należy wybrać wydział, odpowiednią grupę spraw, a następnie zaznaczyć miesiąc, dzień i godzinę planowanej wizyty. Po wypełnieniu wymaganych pól i wybraniu przycisku „umów wizytę” wyświetli się potwierdzenie rezerwacji.

Nową wersję usługi rezerwacji wizyt w urzędzie przygotował Dział Usług Internetu Przyszłości PCSS. System zintegrowany jest z nowo uruchomioną wersją wewnętrznego urzędowego systemu kalendarzowego (wykorzystywanego przez wydziały obsługujące mieszkańców).

Przypomnijmy, że PCSS jako partner technologiczny Miasta Poznania, od ponad 20 lat współtworzy miejską internetową platformę informacyjno-usługową  https://bip.poznan.pl/.